BAS
Projecten
29-03-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend + Informatie

Laatste update:

In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een zuid-zuidoostelijke wind, later krimpend naar een zuidoostelijke richting en vanaf vannacht tot einde middag kans op marginale weersomstandigheden, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 20:40 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 22:00 tot 22:30: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C); Zie Informatie #1
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L); (Zie informatie #2)
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (Zie informatie #2)

Na 11:00: Deze informatie wordt morgen op onze website bekend gemaakt.

Informatie #1: In verband met werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan (18C) en vervolgens aan de Polderbaan (18R) kan de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Zwanenburgbaan (18C);

Informatie #2: Vanwege de kans op marginale weersomstandigheden bestaat de mogelijkheid tot het inzetten van de Buitenveldertbaan (09).

Note: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot medio april 2024. Zie hiervoor ook:

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol