BAS
Projecten
25-02-2024 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag +informatie (UPDATE)

Laatste update:

In verband met een matige wind uit voornamelijk zuidelijke richtingen, gedurende middag langzaam krimpend naar zuidoostelijke richtingen met daarbij kans op marginale weersomstandigheden is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

UPDATE: Baangebruik en tijden zijn aangepast;

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C); (zie info)
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:40 tot 12:50: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 12:50 tot 13:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 13:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (update)

Na 14:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Info:
I.v.m. marginale weersomstandigheden (voornamelijk de zichtcondities in de verkeerstoren) wordt de Buitenveldertbaan (09) ingezet als startbaan. Door de marginale zichtcondities kan er niet parallel gestart worden naar het zuiden.

NOOT:
Het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) is van start gegaan op 18 februari 2024 om 23:00 en is naar verwachting medio april 2024 afgerond. In deze periode is de Kaagbaan (06/24) niet inzetbaar voor vliegverkeer. Via de volgende link kunt u meer informatie vinden over de werkzaamheden die worden uitgevoerd en het aangepaste baangebruik.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol