BAS
Projecten
25-02-2024 | Baangebruik vanmiddag en vanavond

Laatste update:

In verband met een matige wind uit voornamelijk zuidelijke richtingen, gedurende middag langzaam krimpend naar zuidoostelijke richtingen en later vanavond verder krimpend naar oostelijke richtingen is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 16:00 tot 16:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 16:40 tot 17:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);*
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);

Afhankelijk van de windrichting kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 18:20 tot 20:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);

Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

NOOT:
Het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) is van start gegaan op 18 februari 2024 om 23:00 en is naar verwachting medio april 2024 afgerond. In deze periode is de Kaagbaan (06/24) niet inzetbaar voor vliegverkeer. Via de volgende link kunt u meer informatie vinden over de werkzaamheden die worden uitgevoerd en het aangepaste baangebruik.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol