BAS
Projecten
24-02-2024 | Baangebruik vanmiddag en vanavond (UPDATE)

Laatste update:

In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een matige wind uit zuidwestelijke richtingen met kans op windvlagen en (onweers)buien en lage bewolking, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

UPDATE: Baangebruik en tijden zijn aangepast;

● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C);
● Van 16:20 tot 17:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);*
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);**

In verband met mogelijke (onweers)buien in de wijde omgeving van Schiphol kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C);

Afhankelijk van (onweers)buien in de wijde omgeving van Schiphol kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
**Van 20:40 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C);


Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

NOOT: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot medio april 2024. Zie hiervoor ook:

Groot Onderhoud Kaagbaan (06/24)

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol