BAS
Projecten
23-04-2024 | Baangebruik vanmiddag en vanavond (UPDATE!)

Laatste update:

In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een matige wind met kans op windvlagen uit noordwestelijke richting, eerst krimpend naar westelijke richting en later vanavond ruimend naar noordelijke richting met kans op een lage wolkenbasis, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

*UPDATE: vanwege de veranderende windrichting (van noordwest naar zuidwest) en zichtcondities wordt vanaf 16:00 overgegaan op zuidelijk baangebruik

● Van 14:00 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C)
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 16:00 tot 16:20: Landen Zwanenburgbaan (36C) en Buitenveldertbaan (27),
starten Polderbaan (36L) (UPDATE) ;
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (UPDATE)
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L); (UPDATE)
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C)

Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Note: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze start- en landingsbaan niet inzetbaar zijn tot naar verwachting 25 april 2024. Zie hiervoor ook:

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol