BAS
Projecten
23-03-2024 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag

Laatste update:

In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een krachtige wind uit westelijke richtingen met kans op windstoten en buien, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C)*;
● Van 11:40 tot 12:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (18C)*;
● Van 12:40 tot 13:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C)*;
● Van 13:20 tot 14:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C)*;

* Afhankelijk van de weersomstandigheden (buien en windstterkte en -richting) kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
Van 11:00 tot 11:40 en van 12:40 tot 13:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:40 tot 12:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 13:20 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);


Na 14:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

NOOT: vanwege groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze start- en landingsbaan tot medio april 2024 niet beschikbaar zijn voor vliegverkeer. Voor nadere informatie kunt u het volgende nieuwsbericht raadplegen: Groot Onderhoud Kaagbaan (06/24) – BAS (bezoekbas.nl)

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol