BAS
Projecten
19-02-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend

Laatste update:

In verband met een matige wind uit noordwestelijke richtingen, vannacht krimpend naar westelijke richtingen, morgenochtend verder krimpend naar zuidwestelijke richtingen met daarbij kans op marginale weersomstandigheden en onderhoud (lichtmetingen en reinigen armaturen) aan de Polderbaan (18R/36L) van 23:00 tot 06:00 is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 20:40 tot 22:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 22:00 tot 22:30: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);*
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);

Afhankelijk van werkzaamheden aan de Polderbaan (18R/36L) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 22:30 tot 06:30: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C);*

Afhankelijk de windrichting (zuidwestelijker) en de werkzaamheden aan de Polderbaan (18R/36L) zijn afgerond kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C);

Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Informatie baangebruik:
Het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) is van start gegaan op 18 februari 2024 om 23:00 en is naar verwachting medio april 2024 afgerond. In deze periode is de Kaagbaan (06/24) niet inzetbaar voor vliegverkeer. Via de volgende link kunt u meer informatie vinden over de werkzaamheden die worden uitgevoerd en het aangepaste baangebruik.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol