BAS
Projecten
18-04-2024 | Baangebruik vanmiddag en vanavond + Informatie

Laatste update:

In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een matige noordwestelijke wind, later krimpend naar zuid-westelijke richtingen en gepaard met vrij krachtige windstoten is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 14:00 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (Zie Informatie baangebruik):
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L); (Zie Informatie baangebruik)
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (Zie Informatie baangebruik):

Na 22:10: Deze informatie wordt later vandaag op onze website bekend gemaakt.

Informatie baangebruik: Vanwege de verandering in windrichting van noordwest naar zuidwest wordt overgegaan op zuidelijk baangebruik.Wanneer er eerder over wordt gegaan op zuidelijk baangebruik, wordt de volgende baancombinatie ingezet:
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);

Note: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot 25 april 2024. Zie hiervoor ook:

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol