Laatste update:
In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24), een matige west-zuidwestelijke wind en kans op marginale weersomstandigheden is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
Update: Tijden en Baangebruik zijn aangepast
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (Zie informatie #1)
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:40 tot 12:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (Zie informatie #1)
● Van 12:00 tot 12:55: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 12:55 tot 13:40: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C); (Zie informatie #2)
● Van 13:40 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L)
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (Zie informatie #1)
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
Na 16:00: Deze informatie wordt later vandaag op onze website bekend gemaakt.
Informatie #1: In verband met de verwachte marginale weersomstandigheden (BZO-A) is het niet mogelijk om parallel te starten naar het zuiden en kan de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C);
Informatie #2: In verband met werkzaamheden aan de Aalsmeerbaan (18L/36R) wordt tijdelijk de volgende baancombinatie ingezet:
● Van 12:55 tot 13:40: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C);
NOOT: vanwege groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze start- en landingsbaan tot medio april 2024 niet beschikbaar zijn voor vliegverkeer. Voor nadere informatie kunt u het volgende nieuwsbericht raadplegen: Groot Onderhoud Kaagbaan (06/24) – BAS (bezoekbas.nl)
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.