Laatste update:
In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) een matige tot vrij krachtige wind uit voornamelijk zuidwestelijke richtingen met daarbij kans op marginale weersoomstandigheden zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (18C); (zie informatie)
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:40 tot 12:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);*
● Van 12:40 tot 13:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 13:20 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
Afhankelijk van de marginale condities (slechtere condities) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 11:40 tot 12:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (18C); (zie informatie)
Na 15:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Informatie baangebruik: I.v.m. de matige wind uit zuidwestelijke tot westelijke richtingen en marginale weersomstandigheden wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als primaire landingsbaan. Parallel starten richting het noorden en zuiden is niet mogelijk vanwege de marginale weersomstandigheden en starten van de Buitenveldertbaan (09) is niet mogelijk vanwege de rugwind.
Note: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot medio april 2024. Zie hiervoor ook:
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.