BAS
Projecten
12-04-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend + Informatie (Update)

Laatste update:

In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een matige zuidwestelijke wind met vrij krachtige windstoten is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Update: Vanwege een technisch defect kan er niet gestart worden vanaf de Zwanenburgbaan (18C). Hierdoor is genoodzaakt om de Buitenveldertbaan (27) in te zetten als start-en landingsbaan van 5:00 tot 06:00. Hiervoor is ontheffing afgegeven.

● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 22:10 tot 22:30: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C); (Zie informatie) (Update)
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);

Na 09:20: Deze informatie wordt morgen op onze website bekend gemaakt.

Informatie: In verband met geplande werkzaamheden aan de Polderbaan (18R) kan tussen 22:30 en 06:30 ook gebruik gemaakt worden van de volgende baancombinatie:
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C);

Note: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot 25 april 2024. Zie hiervoor ook:

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol