Laatste update:
In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24), een lage wolkenbasis en een matige wind uit voornamelijk noordwestelijke richtingen, later vannacht krimpend naar voornamelijk westelijke richtingen zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden). Daarnaast worden vanavond van 20:30 tot 22:00 uur werkzaamheden uitgevoerd aan de Aalsmeerbaan (18L/36R).
- Van 20:40 tot 22:00: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);
- Van 22:00 tot 22:30: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
- Van 22:30 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
- Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) *;
- Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L) **;
- Na 09:20: Deze informatie wordt morgen op onze website bekend gemaakt.
* Afhankelijk van windrichting en windkracht kan mogelijk een alternatieve baancombinatie worden ingezet: landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
** Afhankelijk van windrichting en windkracht kan mogelijk een alternatieve baancombinatie worden ingezet: landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
*** Vanwege een realiteitstest aan het luchtverkeersleidingssysteem worden in de nacht van 11 op 12 maart van 23:30 tot 04:00 uur geen vaste nachtnaderingsroute/transities gevlogen.
NOOT: vanwege groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze start- en landingsbaan tot medio april 2024 niet beschikbaar zijn voor vliegverkeer. Voor nadere informatie kunt u het volgende nieuwsbericht raadplegen: Groot Onderhoud Kaagbaan (06/24) – BAS (bezoekbas.nl)
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.