BAS
Projecten
08-04-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend

Laatste update:

In verband met een matige wind uit voornamelijk zuidoostelijke richtingen, vannacht kans op regenbuien en morgenochtend een vrij krachtige tot harde wind uit voornamelijk zuidwestelijke richtingen en groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden). Daarnaast zullen in de nacht van 8 op 9 april werkzaamheden aan de Polderbaan (18R/36L) en Aalsmeerbaan (18L/36R) worden uitgevoerd.

  • Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
  • Van 22:10 tot 23:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
  • Van 23:00 tot 06:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Zwanenburgbaan (18C) *;
  • Van 06:00 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C);
  • Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
  • Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
  • Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
  • Na 09:20: Deze informatie wordt morgen op onze website bekend gemaakt.

* Afhankelijk van de weersomstandigheden en het baanonderhoud vannacht wordt mogelijk een alternatieve baancombinatie ingezet: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Buitenveldertbaan (09).

**

Note: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot naar verwachting 25 april 2024. Zie hiervoor ook:

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol