Laatste update:
In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een matige wind uit oostelijke richtingen met kans op windvlagen, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);
● Van 22:00 tot 23:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Buitenveldertbaan (09)**;
● Van 23:00 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L)*;
07:20 UPDATE: In verband met het grote aanbod aan startend vliegverkeer wordt ook de Buitenveldertbaan (09) ingezet als startbaan.
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C)*;
* Afhankelijk van de windrichting kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
● Van 23:00 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C);
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
** In verband met werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan zal tijdelijk de Buitenveldertbaan (09) ingezet worden in plaats van de Zwanenburgbaan (36C)
Na 11:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
NOOT: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot medio april 2024. Zie hiervoor ook:
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.