BAS
Projecten
05-03-2024 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag + informatie (UPDATE)

Laatste update:

In verband met onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een zwakke, zuidoosten wind, later ruimend naar zuidwestelijke richting met kans op lage bewolking, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C) (zie informatie #1);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:40 tot 12:40: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C) (UPDATE: zie informatie #1);
● Van 12:40 tot 13:15: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 13:15 tot 14:20: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L) (zie informatie #2);
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C) (UPDATE: zie informatie #1);
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);


Na 16:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Informatie #1: Vanwege zichtcondities (BZO-A) kan er niet parallel gestart worden richting het zuiden en wordt de Buitenveldertbaan (09) ingezet als startbaan.

Informatie #2: Vanwege onderhoud aan de Polderbaan (36L/18R) kan deze baan tussen 13:20 en 14:20 niet worden ingezet.



Note: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot medio april 2024. Zie hiervoor ook:

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol