BAS
Projecten
30-08-2023 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend

Laatste update:

In verband met een matige wind uit westelijke richtingen, eerste periode krimpend naar zuidwestelijke richtingen en later in de nacht weer ruimend naar westelijke richtingen met kans op windstoten en kans op buien, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 20:40 tot 22:10: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 22:10 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24)*;

* Afhankelijk van de weersomstandigheden (buien) bestaat de kans dat de volgende baancombinatie wordt ingezet:

● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);

NOOT: mocht het aanbod aan startend vliegverkeer groot zijn dan zou de Aalsmeerbaan (18L) ook ingezet kunnen worden als startbaan.

Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Informatie inzet Schiphol-Oostbaan (22): I.v.m. de marginale condities (wolkenbasis lager dan 2000 voet en/of zichtwaardes lager dan 5000m) wordt de Schiphol-Oostbaan (22) ingezet als secundaire landingsbaan. Bij marginale condities kan er niet parallel geland worden naar het zuiden (landen 18R en 18C met 24 als startbaan) i.v.m. verhoogde separatieminima. Hetzelfde geldt voor de volgende combinatie; landen Polderbaan (18R) en (27).

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.

Het banenstelsel van Schiphol