Laatste update:
In verband met vrij krachtige tot harde wind uit westzuidwestelijke richtingen en later vanmiddag/begin de avond krimpend naar zuidwestelijke richtingen is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
UPDATE: I.v.m. de marginale condities wordt de Schiphol-Oostbaan (22) ingezet als landingsbaan i.p.v de Buitenveldertbaan (27)
Uitleg inzet Buitenveldertbaan (27): I.v.m. een vrij krachtige tot harde wind uit zuidwestelijke tot westelijke richtingen wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als landingsbaan, vanwege een te hoge dwarswindcomponent op de Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C). De dwarswindcomponent komt uit op 25 knopen waar een maximum van 20 knopen is toegestaan (op de primaire landingsbaan).
● Van 14:00 tot 15:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:00 tot 16:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:00 tot 17:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.