BAS
Projecten
30-07-2023 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend (UPDATE)

Laatste update:

In verband met vrij krachtige tot harde wind (windstoten tot windkracht 8) uit westzuidwestelijke richtingen en morgenochtend een hoge kans op marginale condities is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

UPDATE: I.v.m. een verhoogd verkeersaanbod wordt de Aalsmeerbaan (18L) ingezet als secundaire startbaan naast de primaire Kaagbaan (24)

● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:10 tot 22:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);*
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);**

Afhankelijk van de windkracht en windrichting kan de volgende baancombinatie ingezet worden:
* Van 22:30 tot 06:30: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);

Afhankelijk van de marginale condities (bij betere omstandigheden) en de windkracht en windrichting (windkracht lager of meer zuidelijke windrichting) kan de volgende baancombinatie ingezet worden:
** Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);


Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.

Het banenstelsel van Schiphol