Laatste update:
In verband met matige wind uit westelijke richtingen, lopende de periode ruimend naar noordwestelijke richtingen en in de avond wat afnemend, in de avond en nacht toenemende bewolking die laag kan zijn en af en toe (mot)regen is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
UPDATE: I.v.m. de ruimende windrichting (naar noordelijke richtingen) wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als secundaire landingsbaan om de overgang van zuidelijk naar noordelijk baangebruik soepel te laten verlopen.
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:10 tot 23:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L)*;
● Van 23:00 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24)**;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C)***;
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L)***;
* In verband met een calibratievlucht wordt de Aalsmeerbaan (18L) kortdurend ingezet.
** Afhankelijk van de windrichting kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 23:00 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
*** Afhankelijk van de wolkenbasis of beperkt zicht kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.