Laatste update:
In verband met een zwakke variabele wind met initieel nog kans op een winterse bui en lopende de periode eerst nevel en later mistbanken en kans op aanvriezende mist, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
NOOT: In verband met software aanpassingen van de LVNL worden er vannacht geen transities gevlogen (vaste naderingsroutes).
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:00 tot 23:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 23:00 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24)*;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L)**;
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L)***;
* Afhankelijk van de wind (richting) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 23:00 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
** Afhankelijk van de weersconditie (slecht zicht, mist) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
*** Afhankelijk van de weersconditie (slecht zicht, mist) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.