Laatste update:
In verband met werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan (18C/36C, zie NOOT) en calibratievluchten rondom de Zwanenburgbaan en een zwakke wind uit noordwestelijke richtingen, vannacht mogelijk variabel en kans op mistbanken, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 22:10 tot 23:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 23:00 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C)**;
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L)**;
* Afhankelijk van de voortgang van calibratievluchten (rondom de Zwanenburgbaan) zal de volgende baancombinatie ingezet worden:
Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
** Afhankelijk van de zichtomstandigheden (mist) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09);
Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
NOOT: Nadere informatie over werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan en de effecten daarvan kunt u in de volgende link lezen: Zwanenburgbaan tussen juni en september beperkt inzetbaar – BAS (bezoekbas.nl).
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.