Laatste update:
In verband met een zwakke tot vrij matige wind uit zuidoostelijke richting, later ruimend naar zuidwestelijke richting met kans op een lage wolkenbasis en buien, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
UPDATE: I.v.m. een lage wolkenbasis (onder de 2000 voet) wordt de Aalsmeerbaan (18L) ingezet als primaire startbaan.
UPDATE 2.0: Vanwege een te hoge staartwind (rugwind) op de Kaagbaan (24) wordt de Aalsmeerbaan (18L) ingezet als primaire startbaan.
UPDATE 3.0: I.v.m. buien in de omgeving van Schiphol wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als secundaire landingsbaan.
● Van 09:20 tot 10:45: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 10:45 tot 11:30: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L); (UPDATE)
● Van 11:30 tot 12:00: Landen Poldebraan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) (UPDATE 2.0)
● Van 12:00 tot 13:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L); (UPDATE 3.0)
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
Na 15:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.