BAS
Projecten
24-07-2024 | Baangebruik vanmiddag en vanavond +informatie

Laatste update:

In verband met ILS-werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan (18C/36C, zie NOOT) en een matige wind uit voornamelijk noordwestelijke richtingen is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Ter info:
Tussen 17:40 – 19:40 is de Polderbaan (18R/36L), en tussen 19:40 en 21:40 is de Buitenveldertbaan (09/27) niet beschikbaar voor vliegverkeer vanwege een meetvlucht aan de landingssystemen (onderdeel van het ILS; glijpad) van deze banen.

● Van 14:00 tot 15:20: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Kaagbaan (06), starten Zwanenburgbaan (36C); (zie ter info)
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Zwanenburgbaan (36C);* (zie ter info)
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);

Als de meetvlucht op de Polderbaan (18R/36L) is afgerond wordt de volgende baancombinatie ingezet:
*Van 18:20 tot 20:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);

Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

NOOT: Nadere informatie over werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan en de effecten daarvan kunt u in de volgende link lezen: Zwanenburgbaan tussen juni en september beperkt inzetbaar – BAS (bezoekbas.nl)

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol