Laatste update:
In verband met een zwakke tot matige wind uit zuidelijke richtingen, gedurende dag ruimend naar noordwestelijke richtingen, kans op marginale weersomstandigheden en buien in de omgeving van Schiphol is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);* (zie info)
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L); (zie info)
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24); (zie info)
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (zie info)
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24); (zie info)
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L); (zie info)
Afhankelijk van de windrichting kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 15:20 tot 16:20: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (zie info)
Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Informatie baangebruik:
I.v.m. buien in de omgeving van Schiphol kan er niet parallel gestart en geland worden, hierdoor wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als primaire landingsbaan.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.