Laatste update:
In verband met een krachtige wind uit westelijke richtingen, ruimend naar noordwest en windstoten tot hard en kans op lage bewolking, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
NOOT: In verband met het niet beschikbaar zijn van het Instrument Landing Systeem (ILS) op de Polderbaan (18R) kunnen er geen parallele naderingen gebruikt worden op de Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C). Ook bij marginale weerscondities is de Polderbaan niet inzetbaar.
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 22:00 tot 22:30: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
UPDATE 07:00: In verband met de weersomstandigheden (wind) en aangepast aanbod (startend en landend) wordt vooralsnog de volgende baancombinatie ingezet:
Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L).
* Afhankelijk van de wind (richting en -kracht) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.