BAS
Projecten
22-01-2024 | Baangebruik vanmiddag en vanavond +informatie (UPDATE)

Laatste update:

In verband met een krachtige zuidwestelijke wind gepaard met stormachtige windstoten is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

UPDATE: I.v.m. een nat/vochtig asfalt op de Polderbaan (18R) (natte/vochtige baan resulteert in verminderde remprestaties voor de toestellen, waardoor de dwars- en staartwindlimieten lager zijn dan gebruikelijk) wordt de Zwanenburgbaan (18C) ingezet als secundaire landingsbaan i.p.v. de Polderbaan (18R).

● Van 12:20 tot 15:30: Landen Buitenveldertbaan (27) en Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L); (zie informatie baangebruik) (zie UPDATE)
● Van 15:30 tot 16:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24); (zie UPDATE)
● Van 16:00 tot 16:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:20 tot 17:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24); (zie UPDATE)
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);

Informatie baangebruik: Vanwege een verhoogd verkeersaanbod kan de volgende baancombinatie gedurende middag ingezet worden: Landen Buitenveldertbaan (27) en Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)

Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol