Laatste update:
In verband met een zwakke wind uit zuidwestelijke richtingen, kans op onweerswolken en buien in de omgeving van Schiphol, kans op een lage wolkenbasis en verminderde zichtcondities en onderhoud aan de Schiphol-Oostbaan (04/22) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
Ter info: I.v.m. het normaal onderhoud aan de Schiphol-Oostbaan (04/22) wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet voor het GA-verkeer
UPDATE (15:20): I.v.m. de krimpende windrichting naar oostelijke richtingen wordt de Aalsmeerbaan (18L) ingezet als primaire startbaan i.p.v. de Kaagbaan (24), aangezien de staartwindcomponent op de Kaagbaan (24) te hoog is (boven de 7 knopen).
● Van 14:00 tot 15:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:00 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:00 tot 17:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);
18:30 UPDATE2: in verband met de wind zal in plaats van de Zwanenburgbaan (18C) de Buitenveldertbaan (27) ingezet worden als tweede landingsbaan.
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
Na 20:40: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.