BAS
Projecten
21-07-2024 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag (UPDATE)

Laatste update:

In verband met werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan (18C/36C, zie NOOT) en een matige wind uit voornamelijk noordwestelijke richtingen met kans op (onweers)buien en een wind uit zuidelijke richtingen bij de buien, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Ter info:
Om de (onweers)buien te vermijden kan er van het baangebruik en standaard vertrekroutes afgeweken worden.

UPDATE: I.v.m. de voornamelijk westelijke windrichting worden de volgende baancombinaties ingezet;
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);* (UPDATE)
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);** (UPDATE)
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);

Afhankelijk van de windrichitng kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
*Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
**Van 13:00 tot 14:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);

NOOT: Nadere informatie over werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan en de effecten daarvan kunt u in de volgende link lezen: Zwanenburgbaan tussen juni en september beperkt inzetbaar – BAS (bezoekbas.nl)

Na 15:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol