BAS
Projecten
21-07-2024 | Baangebruik vanmiddag en vanavond (UPDATE 2.0)

Laatste update:

In verband met onderhoud aan de Zwanenburgbaan (18C/36C, zie NOOT) en aan matige wind uit noordwestelijke richtingen met kans opwindvlagen en lage bewolking, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

UPDATE: I.v.m. meevallende weersomstandigheden wordt de Aalsmeerbaan (36R) ingezet als landingsbaan i.p.v. de Buitenveldertbaan (27). Dit geldt voorlopig tot 18:20.

UPDATE 2.0: Tussen 18:20 en 20:30 uur wordt de volgende baancombinatie ingezet vanwege de windrichting; Landen Polderbaan (18R) en Aalsmeerbaan (36R), starten Kaagbaan (24)

● Van 14:00 tot 15:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L); (UPDATE)
● Van 18:20 tot 20:30: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (UPDATE 2.0)
● Van 20:30 tot 20:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);

Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

NOOT: Nadere informatie over werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan en de effecten daarvan kunt u in de volgende link lezen: Zwanenburgbaan tussen juni en september beperkt inzetbaar – BAS (bezoekbas.nl)

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol