BAS
Projecten
20-11-2023 | Baangebruik vanmiddag en vanavond (UPDATE) (UPDATE2)

Laatste update:

In verband met werkzaamheden aan de Buitenveldertbaan (en taxibanen, tot ca 18:00) en een vrij matige wind uit zuidwestelijke richtingen, lopende de periode nogt wat afnemend, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol-Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);

UPDATE 15:13: In verband met het feit dat de werkzaamheden op de Buitenveldertbaan (27) voor vandaag zijn afgerond, wordt de Buitenveldertbaan (27) vanaf nu weer ingezet in plaats van de Schiphol-Oostbaan (22);


● Van 16:00 tot 16:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:20 tot 17:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)*;

UPDATE2 19:31: In verband met een flightcheck op de Zwanenburgbaan (36C) zal de volgende baancombinatie ingezet worden:

Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L) en Kaagbaan (24);


● Van 20:00 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);

* Afhankelijk van de werkzaamheden aan de Buitenveldertbaan bestaat de kans dat de volgende baancombinatie ingezet gaat worden:
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol-Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);


Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol