BAS
Projecten
20-11-2023 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend

Laatste update:

In verband met onderhoud aan de Kaagbaan (rubber verwijderen bij de ‘touchdown zone’) en een zwakke wind uit zuidwestelijke richtingen, ruimend naar noordoostelijke richtingen, kans op buien en lage bewolking, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

NOOT: In verband met een REA-test (realiteitstest) worden er vannacht geen vaste naderingsroutes/transities gevlogen.

● Van 20:40 tot 22:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 22:00 tot 22:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C)*;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09)**;

* Afhankelijk van de werkzaamheden aan de Kaagbaan (eerder klaar) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:

● Van 22:30 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);

** Afhankelijk van het zicht kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);

Na 11:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol