BAS
Projecten
20-05-2024 | Baangebruik vanmiddag en vanavond + Informatie (Update)

Laatste update:

In verband met een matige noord-noordoostelijke wind, met vrij krachtige windstoten, ruimend naar noordoostelijke windrichting en kans op marginale weersomstandigheden en onweersbuien in de omgeving van Schiphol is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Update: I.v.m. de buien in de omgeving van Schiphol wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als landingsbaan.

● Van 14:00 tot 15:20: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09); Zie Informatie #1
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09); Zie Informatie #1
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L); UPDATE
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09); Zie Informatie #1

Na 22:10: Deze informatie wordt later vandaag op onze website bekend gemaakt.

Informatie #1: Vanwege de marginale weersomstandigheden kan er niet parallel gestart worden naar het noorden en kan de Buitenveldertbaan (09) ingezet worden als startbaan.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol

Laatste update:

In verband met een xxx wind en xxx is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

  • Van 14:00 tot 15:00: Landen xxx, starten xxx en xxx;
  • Van 15:00 tot 16:00: Landen xxx en xxx, starten xxx;
  • Van 16:00 tot 17:40: Landen xxx, starten xxx en xxx;
  • Van 17:40 tot 18:20: Landen xxx, starten xxx;
  • Van 18:20 tot 20:00: Landen xxx en xxx, starten xxx;
  • Van 20:00 tot 20:40: Landen xxx, starten xxx;
  • Van 20:40 tot 22:00: Landen xxx, starten xxx en xxx;
  • Na 22:00: Deze informatie wordt later vandaag op onze website bekend gemaakt.

* Deze optie gebruiken voor alternatief baangebruik of verdere toelichting.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol