Laatste update:
In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24), een vrij krachtige tot harde wind uit noordwestelijke richtinen, kans op marginale weersomstandigheden en onweers(buien) in de omgeving van Schiphol, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);* (zie informatie)
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);** (zie informatie)
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
Afhankelijk van de marginale condities (wolkenbasis onder de 2000ft kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
*Van 11:00 tot 11:40: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (zie informatie)
**Van 13:00 tot 14:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (zie informatie)
Na 15:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Informatie baangebruik:
I.v.m. de onweers(buien) in de omgeving van Schiphol kan er niet parallel geland worden naar het noorden, hierdoor wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als landingsbaan. Als de marginale condities (wolkenbasis onder de 2000ft) blijven aanhouden kan er parallel naar het noorden worden geland met een gereduceerde capaciteit.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.