Laatste update:
In verband met matige westelijke wind, later draaiend naar zuid-westelijke richting met een toenemende windkracht en kans op windvlagen, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
UPDATE: Vanwege een verhoogd verkeersaanbod wordt vanaf 10:45 tot 12:00 de volgende baancombinatie ingezet: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)
UPDATE 2.0: Gedurende middag worden er gladheidsbestrijdingen uitgevoerd op de start- en landingsbanen, hierdoor kunnen er periodes voorkomen met afwijkend/wisselend baangebruik:
● Van 12:30 tot 13:45: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
UPDATE 3.0: Vanwege een verhoogd verkeersaanbod en gladheidsbestrijdingen op Zwanenburgbaan (18C/36C) worden de volgende baancombinaties ingezet:
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);
● Van 11:40 tot 12:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 12:40 tot 13:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24); (UPDATE 2.0)
● Van 13:20 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
Na 14:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.