Laatste update:
In verband met een matige wind uit oostelijke richtingen en later vanmiddag ruimend naar oostelijke tot zuidoostelijke richtingen is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
Informatie mogelijke inzet Buitenveldertbaan (09): I.v.m de ruimende windrichting van oostelijke richtingen naar zuidoostelijke richtingen moet LVNL overgaan van noordelijk baangebruik naar zuidelijk baangebruik, aangezien dat niet zomaar kan gebeuren (grondafhandeling, toestellen die aan het taxiën zijn op de grond, separatie in het luchtruim en de langzaam ruimende windrichting) kan de Buitenveldertbaan (09) tijdelijk worden ingezet om dit proces soepel te laten verlopen.
Informatie inzet Aalsmeerbaan (18L) als primaire startbaan: I.v.m. een matige wind uit oostelijke tot zuidoostelijke richtingen wordt de Aalsmeerbaan (18L) ingezet als primaire startbaan, omdat de staartwindcomponent op de Kaagbaan (24) te hoog is.
● Van 14:00 tot 15:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 15:00 tot 16:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);*
● Van 16:00 tot 17:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);**
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
Afhankelijk van de windrichting kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
* Van 15:00 tot 16:00: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09);
** Van 16:00 tot 17:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.