BAS
Projecten
17-11-2023 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend (UPDATE 2.0)

Laatste update:

In verband met een matige wind uit zuidestelijke richtingen, morgenochtend in kracht toenmend naar vrij krachtig, kans op marginale weersomstandigheden en een kalibratievlucht (PH-LAB) van het NLR (Nederlands Lucht- en Ruimtevaartcentrum) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Ter info: I.v.m. met werkzaamheden aan de eindnadering/ILS (Instrument Landing System) van de Polderbaan (18R);
-kan er niet geland worden op deze baan bij marginale weersomstandigheden/B.Z.O.
-kan er niet parallel geland worden naar het zuiden (Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C))

UPDATE: I.v.m. een kalibratievlucht (PH-LAB) van het NLR in het naderingsgebied van de Polderbaan (18R) wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als primaire landingsbaan

UPDATE 2.0: I.v.m. de windrichting wordt de Kaagbaan (06) ingezet als landingsbaan i.p.v. de Polderbaan (18R)

● Van 20:40 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);*
● Van 22:00 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);**
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);

Afhankelijk van de marginale weersomstandigheden kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet:
*Van 20:40 tot 22:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
*Van 22:00 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);


Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol