Laatste update:
In verband met een matige noordwestelijke wind, vanavond iets ruimend, matige windstoten en kans op marginale weersomstandigheden en onweerswolken is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Kaagbaan (24); (Zie informatie #2)
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (Zie informatie #1)
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Kaagbaan (24); (Zie informatie #2)
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (Zie informatie #3)
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Kaagbaan (24); (Zie informatie #2)
Na 22:10: Deze informatie wordt later vandaag op onze website bekend gemaakt.
Informatie #1: De Kaagbaan (06) wordt niet ingezet vanwege convergerend baangebruik tussen de Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R) in combinatie met marginale weersomstandigheden. Hierdoor wordt de Zwanenburgbaan (36C) ingezet als landingsbaan.
Informatie #2: Vanwege de marginale weersomstandigheden kan er niet parallel gestart worden naar het noorden toe. Hierom wordt de Kaagbaan (24) ingezet als startbaan.
Informatie #3: Afhankelijk van de buienactiviteit rondom Schiphol kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.