BAS
Projecten
17-05-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend +Informatie

Laatste update:

In verband met een matige noordwestelijke wind, vannacht ruimend naar noord-noordoostelijke windrichting en ‘s ochtends verder ruimend naar oostelijke windrichtingen en kans op marginale weersomstandigheden en enkele buien is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 20:40 tot 22:10: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L); (Zie Informatie #2)
● Van 22:10 tot 22:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 22:30 tot 23:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 23:00 tot 05:00: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 05:00 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L); (Zie Informatie #3):

Na 09:20: Deze informatie wordt morgen op onze website bekend gemaakt.

Informatie #1: Vanwege geplande werkzaamheden aan de Kaagbaan (06/24) om 23:00 en vervolgens aan de Polderbaan (18R/36L) kunnen deze niet ingezet worden voor starts en landingen voor zover het onderhoud geplanned staat.

Informatie #2: De Buitenveldertbaan (27) wordt ingezet als landingsbaan i.v.m. buien in de omgeving van Schiphol

Informatie #3: Afhankelijk van de weersomstandigheden kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol