BAS
Projecten
15-09-2023 | Baangebruik vanmiddag en vanavond +informatie

Laatste update:

In verband met een matige wind uit oostelijke tot zuidoostelijke richtingen, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

#1 Informatie inzet Aalsmeerbaan (18L) als primaire startbaan: I.v.m. de oostelijke tot zuidoostelijke windrichting wordt de Aalsmeerbaan (18L) ingezet als primaire startbaan. Door de windkracht en windrichting is de startwindcomponent op de Kaagbaan (24) te hoog om deze baan in te zetten als startbaan.

#2 Informatie inzet Zwanenburgbaan (18C) als secundaire startbaan: I.v.m. de oostelijke tot zuidoostelijke windrichting wordt de Zwanenburgbaan (18C) ingezet als secundaire startbaan. Door de windkracht en windrichting is de startwindcomponent op de Kaagbaan (24) te hoog om deze baan in te zetten als startbaan.

● Van 14:00 tot 15:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (zie informatie 1 en 2)
● Van 15:00 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);(zie informatie 1)
● Van 16:00 tot 17:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);(zie informatie 1 en 2)
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);(zie informatie 1)
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);(zie informatie 1)
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);(zie informatie 1)
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);(zie informatie 1 en 2)


Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol