Laatste update:
In verband met een matige wind uit westelijke richtingen met windvlagen, lokale (onweers)buien en meetvluchten op de Zwanenburgbaan (18C/ 36C) tussen 01:00 en 05:00 zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● (UPDATE) Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)*;
● (UPDATE) Van 22:10 tot 22:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● (UPDATE) Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)*;
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)*
UPDATE: Gedurende de avond en nacht wordt er ook geland op de Buitenveldertbaan (27) i.p.v. de Polderbaan (18R) in verband met de lokale (onweers)buien rondom de Polderbaan.
* Afhankelijk van de weersomstandigheden (windconditites en/ of lokale (onweers)buien) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
- Van 07:00 tot 07:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
- Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)
Na 09:20: Deze informatie zal morgenochtend op onze website gepubliceerd worden.
Informatie voortgang werkzaamheden Zwanenburgbaan:
- Zwanenburgbaan bij goed zicht weer inzetbaar voor landend vliegverkeer in zuidelijke richting – BAS (bezoekbas.nl)
- Onderhoud Zwanenburgbaan in volgende fase: meetvluchten starten 20 augustus – BAS (bezoekbas.nl)
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.