BAS
Projecten
06-09-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend (UPDATE!)

Laatste update:

In verband met een zwakke tot matige wind uit zuidoostelijke richtingen, minimale zicht condities, een laag wolkendek met (onweers)buien en reinigingswerkzaamheden aan de Polderbaan (18R/ 36L) tussen 23:00 en 01:00 is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

(UPDATE) Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);
● Van 22:10 tot 22:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24)*;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L)**

(UPDATE) Van 20:40 tot 22:10: In het begin van deze tijdsperiode wordt er geland op de Kaagbaan (06) en gestart op de Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09). Richting het einde van deze tijdsperiode wordt er geland op de Polderbaan (18R) en gestart op de Kaagbaan (24) en Buitenveldertbaan (09).

* Afhankelijk van de weersomstandigheden kan de volgende baancombinatie toegepast worden tijdens de reinigingswerkzaamheden aan de Polderbaan:

  • Van 23:00 tot 01:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24)

** Afhankelijk van de weersomstandigheden (zicht) kan de volgende baancombinatie toegepast worden:

  • Van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09)

Ter info:
I.v.m. de (onweers)buien kan er van het verwacht baangebruik en standaard vertrekroutes afgeweken worden om de (onweers)buien te vermijden.

Na 09:20: Deze informatie zal morgenochtend op onze website gepubliceerd worden.

Informatie voortgang werkzaamheden Zwanenburgbaan:

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol