BAS
Projecten
06-08-2023 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend (UPDATE)

Laatste update:

In verband met een vrij krachtige tot harde wind uit noordwestelijke richtingen en morgenochtend kans op marginale condities is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Ter info: De Zwanenburgbaan (36C) wordt vannacht ingezet als landingsbaan vanwege een te hoge dwarswindcomponent op de Kaagbaan (06)

UPDATE: I.v.m. de windrichting en windkracht wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als landingsbaan i.p.v. de Zwanenburgbaan (36C) en de Kaagbaan (24) als startbaan i.p.v. de Polderbaan (36L)

● Van 20:40 tot 22:10: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 22:10 tot 22:30: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (UPDATE)
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);*

Afhankelijk van de windkracht en windrichting kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 07:00 tot 09:20: Landen Zwanenburgbaan (36C) en Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L);


Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.

Het banenstelsel van Schiphol