BAS
Projecten
06-05-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend

Laatste update:

In verband met een matige wind uit voornamelijk noordoostelijke richtingen en vannacht verlichtingswerkzaamheden (onder meer lichtmetingen) op de Buitenveldertbaan en Kaagbaan zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

  • Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09) *;
  • Van 22:10 tot 22:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
  • Van 22:30 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) **;
  • Van 06:30 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
  • Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
  • Van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) ***;
  • Na 09:20: Deze informatie wordt morgen op onze website bekend gemaakt.

* Mochten de hijskraanwerkzaamheden (bergingswerkzaamheden voertuig) nabij de Zwanenburgbaan vanavond eerder zijn afgerond, wordt naar verwachting een alternatieve baancombinatie ingezet: landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C).

** Afhankelijk van de verlichtingswerkzaamheden op de Kaagbaan (06/24) wordt mogelijk vannacht een alternatieve baancombinatie ingezet: landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L).

*** Afhankelijk van de werkzaamheden aan rijbaan Bravo (nabij de Kaagbaan) wordt mogelijk morgenochtend een alternatieve baancombinatie ingezet: landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L).

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol