BAS
Projecten
04-12-2023 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag +informatie

Laatste update:

In verband met een vrij krachtige wind uit zuidoostelijke richtingen, marginale weersomstandigheden en kans op B.Z.O. (Beperkt Zicht Omstandigheden) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Ter info: I.v.m. een vrij krachtige wind uit zuidoostelijke richtingen is de staartwindcomponent te hoog om de Kaagbaan (24) als primaire startbaan in te zetten, hierdoor wordt de Aalsmeerbaan (18L) ingezet als primaire startbaan.

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:40 tot 12:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);*
● Van 12:40 tot 13:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 13:20 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);**
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 16:00 tot 16:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);

Afhankelijk van de windkracht en windrichting kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 11:40 tot 12:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);

Afhankelijk van de weeromstandigheden (lagere wolkenbasis) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
**Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C);


Na 16:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol