Laatste update:
In verband met een zwakke, variabele wind uit voornamelijk noordoostelijke richtingen, vannacht ruimend naar voornamelijk zuidoostelijke richtingen zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden). Daarnaast worden in de nacht van 4 op 5 oktober werkzaamheden aan de Touch Down Zone (TDZ) van achtereenvolgens de Polderbaan (18R/36L) en de Kaagbaan (06/24) uitgevoerd.
- Van 20:40 tot 22:10: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C) *;
- Van 22:10 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) **;
- Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C);
- Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L) ***;
- Na 09:20: Deze informatie wordt morgen op onze website bekend gemaakt.
* Vanwege werkzaamheden aan rijbaan A2-A4 nabij de Kaagbaan (06/24) en buiten de Uniforme Daglicht Periode (UDP);
** Tijdens de werkzaamheden aan de TDZ van de Polderbaan (18R/36L) en Kaagbaan (06/24) wordt mogelijk tijdelijk een alternatieve baancombinatie ingezet. Mogelijk wordt de Zwanenburgbaan tijdelijk ingezet. De werkzaamheden duren circa 1,5 uur per baan.
*** In de periode van 07:40 tot 09:20 uur wordt mogelijk een alternatieve baancombinatie ingezet: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09).
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.