BAS
Projecten
04-02-2024 | Baangebruik vanmiddag en vanavond (UPDATE)

Laatste update:

In verband met een krachtige wind uit west-zuid-westelijke richtingen met windstoten en kans op lage bewolking met (mot)regen, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

UPDATE: Tijden en baangebruik zijn aangepasti.v.m. de windkracht en windrichting

● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:15: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:15 tot 16:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:40 tot 17:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)*;
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24)**;
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)***;
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)****;

Afhankelijk van de wind(richting) bestaat de kans dat de volgende baancombinaties ingezet worden:
* Van 16:40 tot 17:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
** Van 17:20 tot 18:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
*** Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);
**** Van 20:40 tot 22:00: Landen Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24) en Buitenveldertbaan (27);


Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol