BAS
Projecten
03-07-2024 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag

Laatste update:

In verband met een vrij matige wind uit zuidwestelijke richtingen, ruimend naar westelijke richtingen en kans op windvlagen, regen en lage bewolking, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)*;
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)**;
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)*;
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);

* In verband met mogelijk slechtere weersomstandigheden (zicht/lage bewolking) bestaat de kans dat de volgende baancombinatie ingezet gaat worden:

Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);

** In verband met mogelijk slechtere weersomstandigheden (zicht/lage bewolking) bestaat de kans dat de volgende baancombinatie ingezet gaat worden:
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);

NOOT: In verband met werkzaamheden aan de ILS van de Zwanenburgbaan is deze niet inzetbaar.

Na 17:40: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol