Laatste update:
In verband met een vrij krachtige tot kracht wind uit zuidwestelijke richtingen met daarbij kans onweerswolken/-buien in de omgeving van de luchthaven en marginale weersomstandigheden is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
UPDATE: I.v.m. tijdelijke werkzaamheden aan de Buitenveldertbaan (27) wordt de Schiphol-Oostbaan (22) ingezet als secundaire landingsbaan. (beëindigd 11:06 lokale tijd)
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);*
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);**** (UPDATE)
● Van 11:40 tot 12:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);**
● Van 12:40 tot 13:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);*****
● Van 13:20 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);***
Afhankelijk van de windkracht en windrichting kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
*Van 09:20 tot 11:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
**Van 11:40 tot 12:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
***Van 13:20 tot 14:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
Afhankelijk van de marginale weersomstandigheden (lagere wolkenbasis en slechtere zichtcondities) kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
****Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);
*****Van 12:40 tot 13:20: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);
Na 14:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.