BAS
Projecten
02-09-2023 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag +informatie

Laatste update:

In verband met een matige wind uit noordoostelijke richtingen kans op marginale weersomstandigheden (voornamelijk zichtwaardes) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Informatie inzet Buitenveldertbaan (09): I.v.m. de krimpende windrichting van zuidoostelijke richtingen naar noordoostelijke richtingen moet LVNL overgaan van zuidelijk baangebruik naar noordelijk baangebruik, aangezien dat niet zomaar kan gebeuren (grondafhandeling, toestellen die aan het taxiën zijn op de grond, separatie in het luchtruim en de langzaam krimpende windrichting) wordt de Buitenveldertbaan (09) ingezet om dit proces soepel te laten verlopen.

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);*
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Buitenveldertbaan (09); (zie info)**
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);***
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 14:00 tot 15:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 15:00 tot 16:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);

Afhankelijk van de weersomstandigheden (wolkenbasis en zichtcondities) kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
* Van 09:20 tot 11:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);
** Van 11:00 tot 11:40: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09);
*** Van 11:40 tot 13:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);


Na 16:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.

Het banenstelsel van Schiphol