BAS
Projecten
01-09-2023 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend +informatie

Laatste update:

In verband met een matige wind uit oostelijke richtingen, later vannacht en morgenochtend kans op marginale weersomstandigheden (voornamelijk zichtwaardes) en ruimend naar zuidoostelijke richtingen is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Informatie inzet Aalsmeerbaan (18L) als primaire startbaan: I.v.m. de marginale condities (wolkenbasis lager dan 2000 voet en/of zichtwaardes lager dan 5000m) wordt de Aalsmeerbaan (18L) ingezet als primaire startbaan bij een landingspiek. Bij marginale condities kan er niet gestart worden op de Kaagbaan (24) in combinatie met landen op de Zwanenburgbaan (18C) i.v.m. verhoogde separatieminima bij een mogelijke doorstart.

● Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:10 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L); (zie info)


Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.

Het banenstelsel van Schiphol